A mintegy 3000 embert foglalkoztató Audi Brüsszeli üzembe február végén bezár. Ebben az üzemben készült a márka első elektromos autója a Q8 e-tron, amelyre viszont egyre kisebb volt a kereslet. Nem a modell pecsételte meg a gyár sorsát, sokkal inkább az, hogy az üzem olyan területen feküdt, amely miatt nem lehetett bővíteni, fejleszteni. A Volskwagen-csoporthoz tartozó prémium márka megpróbálta értékesíteni az üzemet, de nem találtak vevőt.
A héten viszont sikerült megegyezniük a szakszervezettel. A megállapodás részeként az Audi a gyár dolgozóinak a törvényben előírt végkielégítés kétszeresét fizeti ki, a törvényes végkielégítésen felül a szolgálati idejüknek megfelelő további bónuszokkal – jelentette a helyi média. Lesznek olyanok, akik komoly összeggel távozhatnak.
Ennek keretében a 30 éves szolgálati idővel rendelkező gyári dolgozók pozíciójuktól és fizetésüktől függően bruttó 200 000 és 400 000 euró, azaz nagyjából 80-160 millió forint közötti végkielégítést kapnak. Ezek az összegek bruttó összegek, a dolgozók nagyjából a felét kapják kézhez.
A szociális terv számos olyan támogatási programot is tartalmaz, amelyek minden munkavállaló számára elérhetők. Ezek közé tartoznak a 60 év felettiek számára elérhető speciális nyugdíjazási lehetőségek (kb. 200 főt érintenek), coaching programok, valamint az úgynevezett outplacement szolgáltatások, amelyek célja, hogy segítenek a munkavállalóknak más cégeknél elhelyezkedni.
A brüsszeli üzem hosszú múltra tekint vissza, 1949-ben alapították Volkswagen-gyárként, ahol több évtizeden keresztül olyan modelleket gyártottak, mint a VW Bogár, Golf, Passat és Polo. 2007-ben az üzem Audi Brussels néven folytatta működését, és az Audi A1 gyártására koncentrált. Miután az A1 gyártása Spanyolországba került, az üzem az elektromos mobilitás egyik meghatározó központjává vált, és 2018 óta itt készül az Audi e-tron, amit később Audi Q8 e-tron névre kereszteltek.
Az Audi tavaly júliusban jelentette be, hogy a kereslet csökkenése miatt átszervezik a brüsszeli gyárat, de végül egyetlen modellt sem jelölt ki ide. A cég célja, hogy a Q8 modell gyártását Mexikóban folytassa.