A Lidl 2025 január 2-án megnyitotta első „outlet” üzletét Csehországban, a prágai Štěrboholy Retail Parkban. A Lidl„outlet” formátumában élelmiszert nem árulnak, más jellegű termékeket kínál hatalmas kedvezményekkel. Az új üzlet jelentős, 40% és 70% közötti árengedményekkel kínál a ruházati cikkeket, szerszámokat és háztartási cikkeket.
Nálunk sem ismeretlen a formátum, hiszen Biatorbágy közelében a Premier Outletben is találunk egy ilyen üzletet. Ugyanakkor a német áruházlánc diszkontáruházai már, Portugáliában és Spanyolországban is működnek ilyen formában.
Az üzletek olyan termékekhez is hozzáférést biztosítanak a vásárlóknak, amelyek a hagyományos csatornákon keresztül nem feltétlenül érhetők el.
Így működik a Lidl Outlet
Az 1700 négyzetméteres prágai üzlet rendszeresen friss árukészletet kap, így a vásárlók folyamatosan kedvezményes termékeket találhatnak. A diszkontáruház népszerűsége még a Lidl várakozásait is felülmúlta, a Blesk című helyi napilap beszámolója szerint nyitástól hatalmas tömeg volt és hosszú sorok alakultak ki.
A vásárlók órákig várakoztak, sőt, még dugókat is okoztak a krönyéken, hosszan álltak sorban a parkolóba való behajtásnál. Az első napokban több ezren látogattak el az üzletbe.
A Lidl szóvivője, Eliška Froschová Stehlíková a Blesknek elmondta, hogy a cseh vásárlók a legnagyobb érdeklődést a háztartási gépek és szerszámok iránt mutatták.
Terjeszkedési tervek
Hozzátette, hogy a Lidl azt tervezi, hogy amennyiben a prágai üzlet sikeresnek bizonyul, az outlet koncepciót Csehország más pontjaira is kiterjeszti.
A Lidl, testvérvállalatával, a Kauflanddal együtt (mindkettő a Schwarz csoport része) jelentős sikereket ért el Csehországban, ahol a piacvezetők közé tartozik, több mint 320 üzletből és webáruházból álló hálózatot működtet.
A 2023/2024-es pénzügyi évben a vállalat 88,6 milliárd CZK (1445 milliárd forint) árbevételt és 1,9 milliárd CZK (31 milliárd forint) nettó nyereséget ért el.
Olvastad már?